26 August, 2009

Kala waktu berputar...

Dalam kehidupan ni, tak semuanya indah belaka. Kekadang apa yang kita harapkan selamanya indah, tak selamanya begitu. Hidup ada pasang surutnya...seperti roda. Mungkin hari ini kita gembira, maka bergembiralah sepuasnya...(tapi janganlah terlampau plak) kerana mungkin esok lusa kita akan kehilangan erti kata gembira itu. Jika kita bersedih pada hari ini, jangan lah terlalu memikirkannya, mungkin esok hari kita pula yang menikmati bahagia. Jalani hidup seperti sediakala...jalani hidup apa adanya, redha pada setiap ketentuan Allah. DIA mengetahui segalanya. Mungkin tersirat hikmah disebalik semua itu. Maka, jalan terbaik... R.E.D.H.A..ya...itulah yang aku lakukan sekarang....

"Ya Tuhanku.....aku mngetahui segala yg terbaik utkku ada d tanganMU, maka Kau kurniakanlah aku bahagia itu, bahagia yang pernah aku kecapi dulu, menjalani kehidupan yg jauh dr keluarga membuatkan aku sedih, tabahkan lah hati ini Ya Allah...kurniakanlah aku bahagia.........."


No comments:

Post a Comment