08 August, 2009

090809 ~ Ahad [Pengalamanku]

Cantik tarikh hari ini...kan? Pagi2 lagi aku dah bangun,menunaikan kewajipan,walaupun tido malam td kul 3 pagi....dah pagi pon! huhu... Apa tak nya, roomate aku semua takde..ada yg balik rumah...dan ada yg bekerja part time..tinggal la aku sengsorang... Pada mulanya tak terasa apa2 juga,namun peristiwa yg dialami teman karibku di rumah sebelah membuatkan diri ini terasa tidak selesa juga.. Aku juga org biasa,normal merasakan perasaan yg ngggak2...=p

Pengalaman mlm td mmg sukar dilupakan... Teringat lagi..kedengaran guruh berdentum,kilat memancar2...sepertinya ingin turun hujan lebat..mmg terasa lain juga namun ku kuatkan semangat dan iman...aku tahu Allah bersamaku.. Aku pasang earfon dan mendengar radio THR GEGAR sampai nk bergegar telinga aku coz aku bukak kuat2...haha..abes nk wat cmana lagi...aku dah tak tahu...nak baca novel Lasykar Pelangi pun tak daya lagi bila keadaan sebegitu. Aku mendengar radio sambil bermesejan dgn seorang teman..hehe..kelakar pula mengenangkan aku yg takut pd mlm td.. (dah pagi berani la... =p)

Entah bila aku terlelap aku pun tak sedar...apa yg pasti lepas tuh aku dah tak sedar lagi..huhu... Tido ku tersentak krn terdengar sesuatu. Sudah pagi rupanya... kehadiran seorang roomate aku yg baru balik keje dgn muka keletihan.. Aku bingkas bangun kerana teringat waktu Subuh yg kian habis... Aku bersyukur ke hadrat Illahi atas segala pertolongan-Nya pd mlm td... Ternyata tak hujan pun,aku melirik ke jalan bawah di tingkap bilikku, tak basah langsung,mmg takde kesan hujan... Syukur...kalau tak tentu aku lg takut...

No comments:

Post a Comment