08 September, 2009

070909 ~ Penuh dugaan... ~

Agak cantik jugak tarikh hari ini...hari ini Nuzul Quran,bersamaan 17 Ramadhan, Selangor cuti. Tapi still tak bmakna jgk coz aku ade kelas ganti dari pukul 2.30 - 6.30ptg. Amek kau.. Huhu..dugaan....demi ilmu kita tak boleh merungut. =) Alkisah aku tak tawu pon sebenarnya puan nak buat kelas smpai jam 6.30..ingatkan sampai jam 4.30 jew... Dah la aku tak selesa ngan keadaan 'sekeliling' waktu tu... Adoiyaii... betul2 dugaan nie.. Tapi tak la sehebat dugaan yang menimpa sahabat karib aku di sebelah. Dia mengalami dugaan yang lebih hebat dr aku gara2 privilege card yang pernah kami daftar suatu ketika dulu di PAS. Mase tu kami baru je nak naik eskelator utk ke aras 2 dan bershopping2, tiba2 kami ditahan oleh seorang pemuda yang berwajah manis dan kata2 juga manis! Ia membuatkan kami terhenti langkah dan mengekorinya utk mendengar penjelasan ttg kad tersebut.Dia kate dengar je pon xpe!

*********

Akhirnya kami bersetuju utk mmbuat kad tersebut krn katanya, kalau tak mahu d teruskan tak ape.. Nama di form ditulis atas nama kawan baik aku tuh...aku sbg ahli 'menumpang' krn kattanya nak jimat form. RM30 diminta sebagai pendahuluan deposit...selebihnya boleh di bank in shj! Wah..sungguh tak kusangka cempedak menjadi nangka....Beberapa bulan telah berlalu, kami pula menyepikan diri dan juga melarikan diri dari panggilan mereka...walau bertalu2 tetap juga kami biarkan ia...haha..PADAN MUKA kami..krn tak jawab call2 yang berlambak tu lah kami tak tahu yang tempoh talian hayat kami bakal berakhir!
Terkejut besar aku bila kwn aku kata yang dia diberitahu bhw ayahnya akan dinaikkn ke court sekiranya bayaran tak dibuat pada hari tersebut sebelum pukul 5ptg... Cmane nie?kami ade kelas kan! ;'( Takut sgt2...walaupun dia tak call aku, tp aku tetap berkaitan gak ngan cerita nie krn aku pon masuk gak mende nie..huhuhu...tahap gaban aku punya takut waktu tu..nak excuse dr kelas puan tak mungkin berlaku krn kami tak mungkin berjaya melakukannya..hahaha....serius aku cakap...aku mmg takut sgt2... Dah la mase tu kami bawu je belajar mengenal DDC...Dewey Decimal Classification....agak payah nak faham lau tak concentrate.. Kujeling teman ku disebelah...ternyata matanya merah dan berlinangan dengan air! =( Aku tak tahu nk mintak tolong pada siapa lagi...puas sudah aku mencari2 nombor kenalan yang ada dan ternyata mereka tak dapat mmbantu kerana ade hal masing2.. Teman aku berjaya memujuk orang syarikat tuh utk melanjutkan lagi masa..harap2 puan habiskan awal la kelas nie dan sempat la kami 'berlari' ke bank utk melunaskan hutang! "5.30 jew?maknanya lagi 30 minit la kan?", itu la ayat yang terkeluar dari bibir aku..mmg aku sgt terkejut..puan pun takde ura2 nak habiskan kelas lagi..aduh sempat kew?rumit sgt la bnda nie..sakit kepala aku dah..


Kawan aku tuh dah cuba mintak tolong pada abang dia tapi sayang bank kt sana sedang OFF9! Black out lak..haha..rasa cm nak ketawa sekuat hati n then menangis teresak2...sewel sekejap gara2 A..... nie!tension nye... Tiba2 aku teringat sesuatu...TEMAN AKRAB....!!! Mula asalnya ingin bertanya shj sama ada kt pkns ade x cash deposit machine Maybank...tp lastly mintak tolong dia utk bank-in kn ke syarikat tu dlu...sbb rasanya da mmg x sempat nk rush ke luar..Alhamdulillah...sglnya telah selamat.. Berbanyak2 terima kasih dan penghargaan utk teman akrab krn sudi dan percaya kpd sy,dan ingin mmbantu kami berdua..:) Tanpa kamu di saat itu, entah ape yg terjadi skrg nie.......

Lepas nie aku akan lebih beringat...bak kata Sue...."pasnie kita kgn terpedaya lg ngan bnda2 cmnie.."...huhuhu...


No comments:

Post a Comment